Nacompetitie eindigt na nederlaag tegen Luctor
  • Tags Bentelo 1
  • Geplaats op dinsdag 11 juni 2024

Nacompetitie eindigt na nederlaag tegen Luctor

Zondag 2 juni speelde het eerste van Bentelo in de nacompetieeen wedstrijd voor promotie naar de 3e klasse tegen de heren van Luctor et Emergo. Bentelo mocht naar Almelo afreizen nadat ze in de competitie de derde periode hadden bemachtigt. Beide clubs speelden voor promotie.

Met fijne weer en voetbal omstandigheden wordt er afgetrapt in Almelo. Waar Bentelo nog lijkt te genieten dat ze dit toetje mogen spelen zijn de heren uit Almelo gelijk scherp. Ze weten namelijk al na 2 minuten te scoren. Na een vrije trap krijgt Bentelo de bal moeilijk weg. De spits van Luctor krijgt de bal voor de voeten en profiteert meteen. Bentelo moet in de achtervolging. Waar de ploeg uit Bentelo aardig mee kan komen met het voetbal is het Luctor wat de volgende grote kans krijgt. De vlugge en handige rechtsbuiten van Luctorbreekt door en wil de bal voorgeven. Tijdens deze voorzet wordt de arm geraakt van een Bentelose verdediger en de bal gaat op de stip. Oldenburger de man die de penalty versierde gaat zelf achter de bal staan moet het in een 1 tegen 1 duel uitvechten tegen onze keeper Mart Hagrijs. Mart pakt de bal uiterst fraai uit de rechter hoek en lijkt als winner uit het duel te komen maar de scheids fluit. Penalty moet overnieuw, Mart is te vroeg van de lijn. De 2e poging van de aanvaller van Luctor heeft geen beter lot. Mart pakt weer de bal in de zelfde hoek met wederom een uiterst fraaie duik. Bentelo blijft in de wedstrijd. Bentelo komt beter en beter in de wedstrijd en krijgt en 3-tal grote kansen. Luctor laat achter de verdediging gaten vallen en Bentelo maakt daar goed gebruik van. Na 3 grote kansen gemist te hebben lukt het Nick Lindeman om het net te vinden. Met een mooie actie van links naar binnen krult hij de bal in de verre hoek. Zo staat het bij rust 1-1. Na rust heeft Bentelo het zwaarder. De ruimte die ze de eerste helft hadden was de tweede helft een stuk minder. Luctor gaat steeds beter spelen met als aanspeelpunt de spits Mick Schorn die de hele wedstrijd al uitstekend speeld. Luctor weet vervolgens vanuit een bal over de verdediging te scoren. Bentelo moet weer in de achtervolging. Ondanks een aanvallende wissel weet Bentelo niet meer echt gevaarlijk te worden de 2e helft. Door de aavallende formatie van Bentelo weet Luctor nog 3 keer te scoren uit een aantal counters en zo de stand uit te breiden naar 5-1. Bentelo heeft gevochten voor wat het waard was maar het mocht niet baten. Na de wedstrijd is er teleurstelling maar ook vooral trots op wat het team dit seizoen heeft gepresteerd.

Bentelo kan terugkijken op een goed seizoen. De mannen hebben nu vakantie en kijken al uit naar het nieuwe seizoen. Namens Bentelo 1 wil ik u allen bedanken voor de support van afgelopen seizoen en wij hopen dat we u allen volgend jaar weer langs de lijn zien!

Groet Bentelo 1,

(Ouders van) spelers van 10 t/m 20 jaar opgelet: Ontvang €125 Rabo Sportcadeau!

20 jun

(Ouders van) spelers van 10 t/m 20 jaar opgelet: Ontvang €125 Rabo Sportcadeau!

Door Thijs Nijland | Tags Jeugd

Rabobank bestaat 125 jaar en om dat te vieren is er…

A.s. zondag: Promotiefinale Bentelo 2

13 jun

A.s. zondag: Promotiefinale Bentelo 2

Door Thijs Nijland | Tags Bentelo 2

Zondag 16 juni kan een historische dag worden.

Onze sponsoren