Bentelo levert twee spelers aan het hofteam
  • Tags Jeugd
  • Geplaats op donderdag 12 oktober 2023

Bentelo levert twee spelers aan het hofteam

Op dinsdag 24 oktober a.s. organiseert GFC de 26e editie van het Internationaal GFC O.14 toernooi. Getalenteerde spelers uit zowel binnen- als buitenland zullen strijden om de felbegeerde eerste plaats tijdens dit evenement. Naast diverse teams uit het betaalde voetbal, zal ook het Hofteam dit jaar weer van de partij zijn. Het toernooi start om 10.00 uur op Sportpark Heeckeren, de thuisbasis van voetbalvereniging GFC in Goor.

Bentelo mag ook dit jaar weer twee spelers leveren. Dat zijn Hidde van Burgsteden en Mike Drekkers.

Over het toernooi
Het Internationaal GFC O.14 toernooi geniet grote bekendheid onder betaald voetbalclubs (BVO’s). Tijdens dit toernooi strijden de meest getalenteerde spelers tot 14 jaar tegen elkaar. Bovendien trekken dit evenement veel scouts aan die de huidige toptalenten aan het werk willen zien.

Bij het vorige Internationaal GFC O.14 toernooi was de finale een volledig Duits onderonsje met Borussia Dortmund tegen Borussia Mönchengladbach. Dortmund won de finale met 2-0 en liet zien de rechtmatige winnaar te zijn. Ze domineerden het toernooi met sterk spel en waren duidelijk sterker dan Gladbach, dat weliswaar lang standhield in de finale.

Deelnemers 2023
De deelnemende teams zijn:
• Academie FC Twente/ Heracles
• Borussia Dortmund
• Borussia Mönchengladbach
• FC Emmen
• FC Utrecht
• Hofteam
• PEC Zwolle
• Sparta Rotterdam
• Vitesse
• Werder Bremen

Hofteam
Zoals gebruikelijk is er dit jaar weer een afvaardiging van spelers uit de Hof van Twente. Onder begeleiding van Romano Lammertink, de hoofdtrainer van GFC, trainen zij gezamenlijk ter voorbereiding op het toernooi. Daarnaast staat er een oefenwedstrijd gepland tegen een sterke lokale tegenstander.

Hidde en Mike namens VV Bentelo heel veel succes gewenst.